Kristianstad med omnejd

Här har vi Skåne

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Kristianstad med omnejd

Inläggav magnuswid » lördag 2016-01-16 16:01

Jag har sedan april 2015 gjort en 15-20 BIAB bryggningar och tänkte kolla om det finns fler i trakten som brygger lite på hobbysbasis och trivs med denna givande fritidssysselsättning? Hade varit fantastiskt trevligt om vi kunde få till en träff kanske på Bishop och snacka lite ölbrygg och tankar, tips en kväll eller så. Kanske byta lite öl? Jag har bara smakat hembrygd öl som jag själv gjort. Släng in en kommentar eller så här så kanske det visar sig vara mer än jag som håller på i "trakten". :P
magnuswid
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 27
Blev medlem: torsdag 2015-10-22 12:27
Ort: Kristianstad

Re: Kristianstad med omnejd

Inläggav Ahlbergtim » söndag 2016-10-30 15:11

Hej,
Jag bor i Broby och har också råkat fastna i bryggarträsket :) är väldigt ny på detta och har bara bryggt ett par satser öl :) det måste ju finnas fler här i närheten som håller på med detta?
Ahlbergtim
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 1
Blev medlem: söndag 2016-10-30 15:06

Re: Kristianstad med omnejd

Inläggav martinb » måndag 2016-10-31 17:13

De senaste åren har det varit hembryggarträff i Sösdala söder om Hässleholm på somrarna. Det lär nog vara en sådan nästa år med. Sedan finns ju Bryggbutiken där med.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Re: Kristianstad med omnejd

Inläggav dannywiik » söndag 2016-12-04 00:35

Hej. Här är en till nybörjare på hembryggning i närheten. Jag efterlyste precis efter några i närheten, precis som trådskaparen. Fast på FB. Och jag blev hänvisad hit.

Danny Wiik heter jag och bor i Ranseröd mellan Broby och Hässleholm. Är väldigt mycket nybörjare men har inte svårt för att lära mig någonting.
(Förutom att stava)
Jag har bara hunnit med 2 st sattsbryggningar än så länge, Men det blir helmäskning framöver. Väntar fortfarande på några rateraljer till mäskkärlet/Kylväska sen är det tänkt att jag ska brygga i mellandagarna. så länge jag fått hem allt.

En träff för att snacka och byta några öl hade varit trevligt.
dannywiik
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 1
Blev medlem: söndag 2016-12-04 00:18
Ort: Ranseröd/Broby

Re: Kristianstad med omnejd

Inläggav andreas_pson » onsdag 2016-12-28 15:03

Hallå där. Jag bor och brygger i min källare i Hässleholm (bor dock inte i källaren...) sedan typ 4 månader tillbaka

Väldigt novis med 6 batcher under bältet. Brygger BIAB i en 36L kastrull. Ett namn har jag ju också såklart! "Hassle in Hässle Brewing"

Ska försöka brygga så mycket jag kan framöver, förhoppningsvis minst 1 gång varannan vecka. Småbarnen får styra det lite.
andreas_pson
Satsbryggare
Satsbryggare
 
Inlägg: 6
Blev medlem: torsdag 2016-06-02 13:07


Återgå till Skåne

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster