C/O Hops

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

C/O Hops

Inläggav Falkens » måndag 2013-11-11 14:17

Hej,

Någon om prenumererar på den tidningen och tycker den är värd sina pengar? Eller bara har en åsikt om den?

http://cohops.se/
// Jonas
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare
 
Inlägg: 2057
Blev medlem: torsdag 2013-10-10 09:14
Ort: Sollentuna

Re: C/O Hops

Inläggav Lindh » måndag 2013-11-11 16:12

Den är värd varenda öre. Riktigt välgjord, tjock, fina bilder, intressanta reportage. Påminner inget om byo/Zymurgy utan mer till ölnjutaren. Köp!
Lindh
Maltrostare
Maltrostare
 
Inlägg: 1458
Blev medlem: tisdag 2012-08-28 15:59

Re: C/O Hops

Inläggav Falkens » måndag 2013-11-11 16:22

Tack Lindh!
Då ska jag genast skaffa mig ett exemplar.
// Jonas
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare
 
Inlägg: 2057
Blev medlem: torsdag 2013-10-10 09:14
Ort: Sollentuna

Re: C/O Hops

Inläggav Magnum77 » tisdag 2018-06-05 10:32

Helt okej tidning. Kanske lite väl mycket hipster.
Dom är dock absolut ingen som helst kundtjänst.
Har försökt kontakta dem via mail (Både redaktionen och kundtjänst) och dom svarar ALDRIG.
Fick en prenumeration i julklapp och fortfarande inte sett röken av en tidning.
Skulle ha fått jul/vinter numret samt det som kommer nu. Har skickat mail (Dom har inget tel nummer) i gång i månaden men aldrig något svar.
Så, om ni ska prenumerera så är det en chansning om ni får tidningarna eller bara betalat pengar för ingenting.
Återkommer om dom svarar i år.
Magnum77
Delmäskare
Delmäskare
 
Inlägg: 19
Blev medlem: fredag 2015-04-17 22:50
Ort: Skellefteå

Re: C/O Hops

Inläggav martinb » tisdag 2018-06-05 10:48

Han som driver tidningen har skrivit om det på Facebook - https://www.facebook.com/coHops/posts/1677608945661647
Kontakta dem via FB, är kanske mer effektivt och synligt.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarvisningsbild
martinb
Utbildningsansvarig
 
Inlägg: 1035
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg

Re: C/O Hops

Inläggav Falkens » tisdag 2018-06-05 10:52

De svara på Facebook... har haft flertalet samtal med dom där
// Jonas
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare
 
Inlägg: 2057
Blev medlem: torsdag 2013-10-10 09:14
Ort: Sollentuna

Re: C/O Hops

Inläggav tomlyx » söndag 2020-09-27 19:57

Jag prenumerera på C/O Hops men får bara 2 nummer av 4 utlovade nummer per år. Jag har påtalat detta för kundtjänst med de har inget gjort. År 2018 gick de över till att dra en årsavgift via VISA-kortet som man 2018 var tvungen att uppge för betalning. Istället för att rätta till årsavgiften fortsätter de att dra full årsavgift varje år. Jag har därför sagt upp min prenumeration. Jag tycker att hanteringen hos C/O Hops börjar lukta lurendrejeri. Är det fler än jag som känner sig lurade?
tomlyx
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 21
Blev medlem: lördag 2015-06-13 06:45

C/O Hops

Inläggav ecmik » måndag 2020-09-28 10:55

Gillar tidningen, men jag har också riktigt dålig erfarenhet av hur dom sköter hanteringen av abonnemang och kundservice. Dom drog 499 kr från mitt konto utan att jag har bett om det (!), och när jag påtalar det via mejl så ursäktade han sig och lovade att betala tillbaka. Men nu, snart en och en halv månad senare så är fortfarande inga pengar tillbakabetalade. Jag har kontaktat honom flera gånger via mejl och via Instagram, till och med som en kommentar i ett av hans inlägg. Men jag får inte ens något svar längre.. Verkar helt klart oseriöst, trots att tidningen är till synes seriös.
Användarvisningsbild
ecmik
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: tisdag 2014-05-06 05:56
Ort: Kungälv

Re: C/O Hops

Inläggav tomlyx » tisdag 2020-09-29 09:18

tomlyx skrev:Jag prenumerera på C/O Hops men får bara 2 nummer av 4 utlovade nummer per år. Jag har påtalat detta för kundtjänst med de har inget gjort. År 2018 gick de över till att dra en årsavgift via VISA-kortet som man 2018 var tvungen att uppge för betalning. Istället för att rätta till årsavgiften fortsätter de att dra full årsavgift varje år. Jag har därför sagt upp min prenumeration. Jag tycker att hanteringen hos C/O Hops börjar lukta lurendrejeri. Är det fler än jag som känner sig lurade?


Det står tydligt på deras hemsida att årsavgiften gäller för fyra nummer per år. Och det står att prenumerationen förlängs automatiskt om man inte meddelar uppsägning innan. Men det står inget om hur man säger upp prenumerationen. Och kundtjänst svarar inte på frågor via mejl.

https://cohops.se/bli-prenumerant/

Däremot djup dolt på webbplatsen, om man klickar till Account finns det möjlighet att säga upp prenumerationen. Informationen är på engelska, bara en sådan sak.
tomlyx
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 21
Blev medlem: lördag 2015-06-13 06:45

Re: C/O Hops

Inläggav tomlyx » tisdag 2020-09-29 09:26

ecmik skrev:Gillar tidningen, men jag har också riktigt dålig erfarenhet av hur dom sköter hanteringen av abonnemang och kundservice. Dom drog 499 kr från mitt konto utan att jag har bett om det (!), och när jag påtalar det via mejl så ursäktade han sig och lovade att betala tillbaka. Men nu, snart en och en halv månad senare så är fortfarande inga pengar tillbakabetalade. Jag har kontaktat honom flera gånger via mejl och via Instagram, till och med som en kommentar i ett av hans inlägg. Men jag får inte ens något svar längre.. Verkar helt klart oseriöst, trots att tidningen är till synes seriös.


Samma erfarenhet här. Ett ursäktande brev och löfte om att betala tillbaks pengar, sedan tystnad och inga mer svar.
tomlyx
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 21
Blev medlem: lördag 2015-06-13 06:45

Re: C/O Hops

Inläggav tomlyx » söndag 2021-06-20 10:46

Nu kommer man inte fram till hemsidan längre. Och inga mer tidningar har skickats ut. Verkar som redaktionen gått under jorden. Nyligen ändrade man prenumerationsvillkoren till två nummer per år, och löfte om förlängd prenumerationstid för dem som betalat fullt pris. Till vilken nytta?…
tomlyx
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 21
Blev medlem: lördag 2015-06-13 06:45

Re: C/O Hops

Inläggav ecmik » fredag 2021-08-20 13:17

Nu har jag återigen fått 499 kr draget på mitt kort av CoHops, utan att jag har ett aktivt abonnemang. Förra gången var jag väldigt tydlig med hur uselt detta är (dröjde evigheter och många kontaktförsök innan jag fick pengarna tillbaka), och denna gången är tålamodet inte lika bra. Jag kommer polisanmäla honom om jag inte får pengarna tillbaka inom kort.

Är det nån som känner killen som kan prata vett i honom innan det går för långt detta?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
ecmik
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: tisdag 2014-05-06 05:56
Ort: Kungälv

Re: C/O Hops

Inläggav SGP » fredag 2021-08-20 14:03

ecmik skrev:Nu har jag återigen fått 499 kr draget på mitt kort av CoHops, utan att jag har ett aktivt abonnemang. Förra gången var jag väldigt tydlig med hur uselt detta är (dröjde evigheter och många kontaktförsök innan jag fick pengarna tillbaka), och denna gången är tålamodet inte lika bra. Jag kommer polisanmäla honom om jag inte får pengarna tillbaka inom kort.

Är det nån som känner killen som kan prata vett i honom innan det går för långt detta?


Kan man inte gå till banken och be dem blockera dessa betalningar? Det finns väl nåt avtal som låter dem dra pengar, det borde man ju kunna avsluta.
SGP
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 110
Blev medlem: fredag 2020-06-19 10:28

Re: C/O Hops

Inläggav ecmik » fredag 2021-08-20 16:00

SGP skrev:Kan man inte gå till banken och be dem blockera dessa betalningar? Det finns väl nåt avtal som låter dem dra pengar, det borde man ju kunna avsluta.


Pengarna är tyvärr redan dragna, så det gick inte att stoppa. Så jag fick till slut spärra mitt kort, för på CoHops hemsida hittar jag inga kortuppgifter, inte heller någon aktiv prenumeration. Enda sättet var att spärra det helt enkelt. För jäkla trist hela grejen tycker jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
ecmik
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: tisdag 2014-05-06 05:56
Ort: Kungälv

Re: C/O Hops

Inläggav SGP » fredag 2021-08-20 16:25

ecmik skrev:
SGP skrev:Kan man inte gå till banken och be dem blockera dessa betalningar? Det finns väl nåt avtal som låter dem dra pengar, det borde man ju kunna avsluta.


Pengarna är tyvärr redan dragna, så det gick inte att stoppa. Så jag fick till slut spärra mitt kort, för på CoHops hemsida hittar jag inga kortuppgifter, inte heller någon aktiv prenumeration. Enda sättet var att spärra det helt enkelt. För jäkla trist hela grejen tycker jag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk


Aha. Jag tänker att det behövs någon slags överenskommelse mellan banken, CoHops och dig för att de ska kunna dra pengar kontinuerligt som man kunde bryta. Nuförtiden måste man ju annars hålla på med Verified by Visa eller MasterCard SecureCode eller nåt sånt när man gör köp på nätet där man godkänner varje transaktion.

Ja det är ju ruttet att fortsätta dra pengar men inte skicka ut nån tidning. De får väl erkänna att de misslyckades och lägga ner det helt, annars är det ju bedrägeri!
SGP
Torrhumlare
Torrhumlare
 
Inlägg: 110
Blev medlem: fredag 2020-06-19 10:28

Nästa

Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster

cron