C/O Hops

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Re: C/O Hops

Inläggav ecmik » fredag 2021-08-20 22:27

SGP skrev:Aha. Jag tänker att det behövs någon slags överenskommelse mellan banken, CoHops och dig för att de ska kunna dra pengar kontinuerligt som man kunde bryta. Nuförtiden måste man ju annars hålla på med Verified by Visa eller MasterCard SecureCode eller nåt sånt när man gör köp på nätet där man godkänner varje transaktion.

Ja det är ju ruttet att fortsätta dra pengar men inte skicka ut nån tidning. De får väl erkänna att de misslyckades och lägga ner det helt, annars är det ju bedrägeri!


Jag har ju inte ens en aktiv prenumeration, så jag förstår inte hur det ens kan dras pengar från mitt kort.. Har sagt upp det där för länge sedan. I början prenumererade jag bara nån månad och då drog han 150kr i månaden i flera månader utan att jag fick en endaste tidning.

Tidningen skiter jag i, hela röran kring CoHops känns otroligt oproffsig och mycket märklig. På ytan snygg påkostad tidning men under huven verkar det nästan som det inte finns nån där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
ecmik
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: tisdag 2014-05-06 05:56
Ort: Kungälv

Re: C/O Hops

Inläggav fluke12 » tisdag 2021-08-24 19:50

Vad står det för mottagarnamn på kontot som pengarna dras ifrån
fluke12
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 267
Blev medlem: fredag 2016-05-13 13:05
Ort: Askeby Linghem

Re: C/O Hops

Inläggav ecmik » tisdag 2021-08-24 20:13

Me and my magazines, hans företag tror jag. Men idag fick jag en återbetalning, dock utan svar eller ursäkt. Men skitsamma, pengarna är tillbaka och jag har spärrat mitt kort så att inga fler transaktioner kommer genomföras. När jag öppnar mitt CoHops-konto i Wordpress så står det att mitt abonnemang är ”Active” (och brytdatumet är detsamma som pengarna drogs på) men under mitt konto på hemsidan så har jag inga aktiva prenumerationer. Så det är mycket märkligt hela grejen.

Kontentan är att det ska bli skönt att inte behöva jaga redaktionen på CoHops nåt mer nu. Over and out.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
ecmik
Jästodlare
Jästodlare
 
Inlägg: 1138
Blev medlem: tisdag 2014-05-06 05:56
Ort: Kungälv

Re: C/O Hops

Inläggav fluke12 » onsdag 2021-08-25 10:52

Tack!
Då har jag klarat mig. Stod att min prenumeration var inaktiv på deras sidan också...
fluke12
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 267
Blev medlem: fredag 2016-05-13 13:05
Ort: Askeby Linghem

Re: C/O Hops

Inläggav tomlyx » fredag 2022-06-10 07:55

ecmik skrev:
SGP skrev:Kan man inte gå till banken och be dem blockera dessa betalningar? Det finns väl nåt avtal som låter dem dra pengar, det borde man ju kunna avsluta.


Pengarna är tyvärr redan dragna, så det gick inte att stoppa. Så jag fick till slut spärra mitt kort, för på CoHops hemsida hittar jag inga kortuppgifter, inte heller någon aktiv prenumeration. Enda sättet var att spärra det helt enkelt. För jäkla trist hela grejen tycker jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Samma sak här. Spärrade mitt kort. Litar inte längre på redaktionen. De har dragit pengar flera gånger trots att jag meddelat dem att jag inte godkänt det och jag har även avregistrerat mig på deras hemsida. Nu kommer jag inte åt artiklar på deras webbplats trots att de drog ett årsabonnemang från mitt konto i februari. Otroligt dåligt stil! De svarar inte heller på mejl. Övervägde att göra en polisanmälan, men det var mer besvär än det smakade. Nu vill jag inte längre ha med CO Hops att göra!

Så ni som funderar att prenumerera på tidningen, tänk ett varv till.
tomlyx
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 21
Blev medlem: lördag 2015-06-13 06:45

Re: C/O Hops

Inläggav tomlyx » måndag 2023-02-27 17:02

C/O Hops fortsätter att försöka dra pengar från mitt kort. Bara att denna gång är kortet spärrat och avregistrerat. Enligt Beernews i juli ifjol så skulle grundaren Johan Holm "knyta ihop säcken" men tre nummer fram till och med 2023. Inte ett nummer har getts ut sedan hösten 2021. Vila i frid C/O Hops. Tack för den tid som varit. Innehållet i tidningen var intressant med supersnygg design, men hanteringen av prenumerationer var under all kritik.
tomlyx
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
 
Inlägg: 21
Blev medlem: lördag 2015-06-13 06:45

Föregående

Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster