[Köpes] Kittel mm

Annonsera om olika saker och jästslurry

Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp

Kategoriregler
När du skapar en ny tråd här vill vi att du följer instruktionen för hur trådtiteln skall se ut i annonsdelen. Tack!

[Köpes] Kittel mm

Inläggav John[Nacka] » tisdag 2021-02-02 12:51

Det är dags att återigen väcka liv i en gammal dröm och ta upp bryggningen igen. Tanken är att denna gång börja med BIAB och sen eventuellt (om min bättre hälft tillåter och alla andra gudar är nådiga) gå större.
Men jag behöver utrustning, och min önskelista låter så här...

Kittel - helst 30-40 liter (Jag har ett par gamla damejeanner på 25 och 35 liter och vill gärna fylla dem)
Någon form av värme för sagda kittel - en fungerande induktionsplatta, gasolbrännare, motionscykel med en dynamo i Tjernobyl-storlek... Allt är kanske inte rimligt, men alla svar och idéer mottages tacksamt!

Annat smått och gott som jag säkert behöver, listan är inte komplett och har du något du tror jag behöver är du återigen välkommen att höra av dig.
OBS! Det verkar som att jag inte längre har behov av att leta kylspiral, så den är utelämnad med flit.
BIAB-påse
Humlepåsar eller en sån där stor tesil man hänger på kanten (kommer inte ihåg termen)
Mäskroder
Termometer
Hydrometer
StarSan
PBW
Flaskfyllare
Isolering till kitteln
Och så vidare...

Jag har även fler frågor, men då detta inlägg handlar om vad jag vill ha och inte om vad jag vill veta så skriver jag det någon annanstans på forumet.
Allt gott!
John[Nacka]
Satsbryggare
Satsbryggare

Re: [Köpes] Kittel mm

Inläggav Miguel78 » torsdag 2021-02-25 22:11

God kväll! Jag håller på och säljer av mitt bryggeri, har en del av utrustning du söker.
Hör av dig om du är intresserad!
Miguel78
Satsbryggare
Satsbryggare

Återgå till Köpes, säljes, skänkes, efterfrågas och bytes