Bryggeriet stängt, Youtube-kanalen öppen!

Tyck till och föreslå saker om själva forumet

Moderatorer: martinb, Fredrik Almgren, Webbgrupp

Bryggeriet stängt, Youtube-kanalen öppen!

Inläggav wilbert » torsdag 2023-04-27 11:27

I will try in Swedish, hope I didn't make too many mistakes.

Hej andra hobbybryggare,

Efter år av att ha gjort min hobby till mitt jobb, förvandlade jag mitt arbete till en hobby igen :)
Jag hade ett litet hantverksbryggeri där jag höll kurser vid sidan av produktionen, gick på många festivaler etc. men efter Corona (inga kurser, inga festivaler) och efter att alla priser på diesel, el och råvaror skjutit i höjden bestämde jag mig för att stänga dörrarna.
Jag var känd för mina kreativa bryggningar, jag bryggde med alla sorters frukter och örter, men även med fläder, bröd, rödbetor, tång, nötter, hibiskus, röd paprika med mera. Mycket suröl också. Vid ett tillfälle exporterade jag till och med till Norge och Kina.

Ett tag visste jag inte vad jag skulle göra, tills någon skickade ett mejl till mig och bad om ett recept, och då tänkte jag: varför inte starta en YouTube-kanal där jag ger bort alla mina recept. Men jag fick också idén att göra en öl 'från grunden'. För det hade jag aldrig gjort förut. Vilket betyder att jag måste odla humle och korn, förvandla det kornet till malt. Jag måste fånga jäst någonstans och odla den jästen. Men jag planerar också att bygga ett vedeldat minibryggeri utomhus inklusive en tikibar.

Och självklart ska jag besöka andra små hantverksbryggerier här i Sverige och ett lokalt mälteri. Dessutom försöker jag visa lite av den vackra svenska landsbygden. Jag har precis börjat men försöker lägga upp något varannan vecka.

Så om du inte har något att göra besök https://www.youtube.com/@denbryggandehollandaren
Och om du registrerar dig för den kanalen och ger mina videos en tumme upp så blir jag väldigt glad!
Lämna gärna en kommentar, jag svarar alltid.

Cheers,
Wilbert
wilbert
Nybryggare
Nybryggare
 
Inlägg: 3
Blev medlem: torsdag 2023-04-27 11:13

Re: Bryggeriet stängt, Youtube-kanalen öppen!

Inläggav Perwaste » fredag 2023-04-28 07:53

Det var en kul idé, jag tittar in där!
//Perwaste
Perwaste
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
 
Inlägg: 333
Blev medlem: tisdag 2016-09-20 19:50


Återgå till Forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

cron