Kul att du har hittat tryckjäsning, du kommer bli helnöjd.
Jag tryckjäser med 0,5 bar, vad det är i psi vet jag inte men det går att hitta om man letar lite.
Gissar att det inte gör någon större skillnad om du kör med 0,5 eller 2 bar, jästen tuffar på ivfsh.
Jag brukar stänga ventilen helt när ...
Sökningen fann 3 träffar
- torsdag 2023-08-10 13:33
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Tryckjäsning av lager i rumstemp
- Svar: 3
- Visningar: 7381
- onsdag 2023-08-09 16:50
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Tryckjäsning av lager i rumstemp
- Svar: 3
- Visningar: 7381
Tryckjäsning av lager i rumstemp
Hej,
Efter en del exprimenterande med bocköl och oktoberfestöl jäst i kyla köpte jag en fermzilla jästank 27 l och tänkte testa att tryckjäsa en batch i rumstemp.
Jag har hittat otaliga sidor och foruminlägg om fördelen med tryckjäsning men ingen stans hittar jag vilket tryck jag ska sätta ...
Efter en del exprimenterande med bocköl och oktoberfestöl jäst i kyla köpte jag en fermzilla jästank 27 l och tänkte testa att tryckjäsa en batch i rumstemp.
Jag har hittat otaliga sidor och foruminlägg om fördelen med tryckjäsning men ingen stans hittar jag vilket tryck jag ska sätta ...
- onsdag 2023-08-09 16:29
- Kategori: Allmänt snack
- Tråd: kegland produkt
- Svar: 2
- Visningar: 7264
Re: kegland produkt
jag brukar köpa keglands prylar hos ölbryggning.se
https://www.olbryggning.se/kegland/1016 ... -ball-lock
https://www.olbryggning.se/kegland/1016 ... -ball-lock