Tack för svar!
Kände också att det var rimligast. Men då vet jag att det funkar efter koket också, tack!
Sökningen fann 6 träffar
- lördag 2025-08-09 11:36
- Kategori: BIAB
- Tråd: Påfyllnadsvatten i brewfather
- Svar: 2
- Visningar: 12369
- fredag 2025-08-08 14:35
- Kategori: BIAB
- Tråd: Påfyllnadsvatten i brewfather
- Svar: 2
- Visningar: 12369
Påfyllnadsvatten i brewfather
Tjena,
Ska sluta laka och köra bib pga flytt och platsbrist. Så ändrade helt enkelt min utrustningsprofil till "no sparge" och då kom detta upp.
Gör säkert en miss men när ska jag hälla på påfyllnadsvatten? Under mäskens gång eller när jag ska börja koka?
Ska sluta laka och köra bib pga flytt och platsbrist. Så ändrade helt enkelt min utrustningsprofil till "no sparge" och då kom detta upp.
Gör säkert en miss men när ska jag hälla på påfyllnadsvatten? Under mäskens gång eller när jag ska börja koka?
- onsdag 2021-08-04 09:22
- Kategori: Recepthjälp
- Tråd: Hjälp att tyda ett recept
- Svar: 7
- Visningar: 11592
Re: Hjälp att tyda ett recept
Jag är nybörjare i dessa sammanhang. Ska brygga en London Bitter (recept av Greg Hughes)
Till att börja med står det.
OG:1044 FG:1012 Vatten:32 liter.
Så långt allt väl.
Till mäsken 11 liter. Till kokning 27 liter.
Vill helst mäska i all vätska med en gång då jag kör allt i samma gryta.
Hur ...
Till att börja med står det.
OG:1044 FG:1012 Vatten:32 liter.
Så långt allt väl.
Till mäsken 11 liter. Till kokning 27 liter.
Vill helst mäska i all vätska med en gång då jag kör allt i samma gryta.
Hur ...
- tisdag 2021-08-03 09:46
- Kategori: Recepthjälp
- Tråd: Hjälp att tyda ett recept
- Svar: 7
- Visningar: 11592
Re: Hjälp att tyda ett recept
Tack för bra svar.
Känns som jag kommer göra som du skriver att mäska i 32 och se vad det blir av det. Är som sagt ny i detta så PH:t får komma med tiden. Nu kör jag bara och lär av mina misstag. Har skrivit ner mina missar från förra batchen och förbättrar mig hela tiden.
Tack för er tid och input ...
Känns som jag kommer göra som du skriver att mäska i 32 och se vad det blir av det. Är som sagt ny i detta så PH:t får komma med tiden. Nu kör jag bara och lär av mina misstag. Har skrivit ner mina missar från förra batchen och förbättrar mig hela tiden.
Tack för er tid och input ...
- tisdag 2021-08-03 07:17
- Kategori: Recepthjälp
- Tråd: Hjälp att tyda ett recept
- Svar: 7
- Visningar: 11592
Re: Hjälp att tyda ett recept
Min grundregel är att inte räkna för mycket på hur mycket vatten som går åt. Det viktiga är lite att se till att du har tillräckligt med vatten förberett så du inte står där med byxorna nere om det skulle behövas mer vatten.
Jag kör iofs inte själv BIAB, men tycker att man bör kunna mäska i med ...
Jag kör iofs inte själv BIAB, men tycker att man bör kunna mäska i med ...
- måndag 2021-08-02 21:50
- Kategori: Recepthjälp
- Tråd: Hjälp att tyda ett recept
- Svar: 7
- Visningar: 11592
Hjälp att tyda ett recept
Jag är nybörjare i dessa sammanhang. Ska brygga en London Bitter (recept av Greg Hughes)
Till att börja med står det.
OG:1044 FG:1012 Vatten:32 liter.
Så långt allt väl.
Till mäsken 11 liter. Till kokning 27 liter.
Vill helst mäska i all vätska med en gång då jag kör allt i samma gryta.
Hur mycket ...
Till att börja med står det.
OG:1044 FG:1012 Vatten:32 liter.
Så långt allt väl.
Till mäsken 11 liter. Till kokning 27 liter.
Vill helst mäska i all vätska med en gång då jag kör allt i samma gryta.
Hur mycket ...