Hittade denna på humle.se: patentkork med bygel och packning, 10 st .
Är det någon som har provat dessa på 33cl och 50cl-flaskor. Om de funkar så slipper man hela kapsyleringen.
Är det någon som lyckats att kapsylerna att sluta tätt på en 50cl-flaska?
Sökningen fann 4 träffar
- onsdag 2008-09-24 10:17
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Kapsylering
- Svar: 9
- Visningar: 7455
- tisdag 2008-09-23 16:09
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Kapsylering
- Svar: 9
- Visningar: 7455
Kapsylering
Hej
Jag har problem att kapsylera vanliga 50cl flaskor med kapsyleringsapparat "Emily" från Humlegården. 33cl flaskor funkar utmärkt. Det verkar som om 50cl flaskorna har en tunnare ring högst upp. Hur gör ni för att få kapsylerna att sluta tätt på 50cl flaskorna?
//Tomas
Jag har problem att kapsylera vanliga 50cl flaskor med kapsyleringsapparat "Emily" från Humlegården. 33cl flaskor funkar utmärkt. Det verkar som om 50cl flaskorna har en tunnare ring högst upp. Hur gör ni för att få kapsylerna att sluta tätt på 50cl flaskorna?
//Tomas
- torsdag 2007-10-04 22:20
- Kategori: Recepthjälp
- Tråd: Irish Ale
- Svar: 2
- Visningar: 3179
Irish Ale
Hade tänkt brygga en Ale liknande Smithwicks/Kilkenny. Är det någon som gjort något liknande och kan ge lite tips?
//Tomas
//Tomas
- torsdag 2007-09-27 14:54
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Värmekälla
- Svar: 10
- Visningar: 7839
Värmekälla
Är det någon som har tips på någon bra lösning för att koka upp 20-30 liter vatten/vört. Har hittils kört 10 liters kastrull på spisen. Har funderat på en lös elplatta alt gasolbrännare. Vad har ni för erfarenheter.
//Tomas
//Tomas