Hej,
Jag ska brygga en belgian witbier för första gången imorgon och jag har läst att ölen skulle värma upp under den sista 1/3 del av jästningsperiod. Problemet är att jag har en enkelt system med ingen temperaturkontroll. Har ni nån tips om hur jag kan utföra detta? Jag brukar har damejeannen i ...
Sökningen fann 2 träffar
- fredag 2018-07-13 22:42
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Jästning temperatur
- Svar: 3
- Visningar: 3157
- tisdag 2018-07-10 22:49
- Kategori: Stockholm
- Tråd: Bryggklubbar i Stockholm
- Svar: 1
- Visningar: 6340
Bryggklubbar i Stockholm
Hej - vad finns där för bryggklubb i centrala Stockholm? Jag är ganska nytt till hembryggning (har bryggt 5x nu) och ganska nytt till sverige också (flyttat har i förra hösten). Jag letar efter en gäng att vill brygga tillsammans och drycka lite/mycket öl samtidigt.
Tack
Ray
Tack
Ray