Söker recept på Gotlands Bryggeriet Sitting Bulldog IPA.
Eller någon annan som ligger nära i smak.
Sökningen fann 10 träffar
- söndag 2020-05-24 13:32
- Kategori: Klonrecept
- Tråd: Gotlands Sitting Buldog
- Svar: 0
- Visningar: 6494
- söndag 2020-03-08 18:32
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Coobra CB3 V4
- Svar: 5
- Visningar: 4204
Re: Coobra CB3 V4
Har inte provat än men det verkar robust
- onsdag 2020-03-04 09:18
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Coobra CB3 V4
- Svar: 5
- Visningar: 4204
Re: Coobra CB3 V4
Då jag köper färdig mald malt undrar jag om det går beställa olika grovlek
på malten?
Annars får det bli risskal, vill ju inte behöva rengöra pumpen mitt i mäskningen.
på malten?
Annars får det bli risskal, vill ju inte behöva rengöra pumpen mitt i mäskningen.
- tisdag 2020-03-03 16:33
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Coobra CB3 V4
- Svar: 5
- Visningar: 4204
Coobra CB3 V4
Har köpt ett bryggverk Cobra CB3 V4 och undrar om det är något särskilt
att tänka på vid bryggning?
Har bryggt Biab innan.
Lite sent att fråga nu men bättre sent än aldrig.
Mikael.
att tänka på vid bryggning?
Har bryggt Biab innan.
Lite sent att fråga nu men bättre sent än aldrig.
Mikael.
- onsdag 2019-02-13 12:35
- Kategori: Nybryggarhjälp
- Tråd: Torrhumla
- Svar: 4
- Visningar: 3587
Re: Torrhumla
Finns det några risker att torrhumla redan nu om det mot förmodan fortsätter att jäsa en vecka till?
- onsdag 2019-02-13 11:22
- Kategori: Nybryggarhjälp
- Tråd: Torrhumla
- Svar: 4
- Visningar: 3587
Torrhumla
Enligt receptet jag följer ska det torrhumlas efter tio dagar, men som det ser ut kommer det att ha jäst färdigt innan dess.
Det började jäsa för fem dagar sedan och bubblar nu ungefär tre gånger i minuten.
Hur gör jag då med torrhumlingen?
Det började jäsa för fem dagar sedan och bubblar nu ungefär tre gånger i minuten.
Hur gör jag då med torrhumlingen?
- söndag 2018-11-25 20:40
- Kategori: Nybryggarhjälp
- Tråd: Kokmängd
- Svar: 9
- Visningar: 6025
Re: Kokmängd
Tack för svaren.
Nu kan jag använda utrustningen till max.
Nu kan jag använda utrustningen till max.
- lördag 2018-11-24 15:07
- Kategori: Nybryggarhjälp
- Tråd: Kokmängd
- Svar: 9
- Visningar: 6025
Kokmängd
Är det möjligt brygga 20l öl med en 20l gryta?
Jag har köpt mäsktunna så där är inte utrymmet något problem.
Ge gärna exempel på tillvägagångssätt.
Mvh Mikael
Jag har köpt mäsktunna så där är inte utrymmet något problem.
Ge gärna exempel på tillvägagångssätt.
Mvh Mikael
- tisdag 2018-04-03 15:13
- Kategori: Nybryggarhjälp
- Tråd: 20 L gryta
- Svar: 3
- Visningar: 3122
Re: 20 L gryta
Okej.
Tack så mycket.
Tack så mycket.
- måndag 2018-04-02 14:17
- Kategori: Nybryggarhjälp
- Tråd: 20 L gryta
- Svar: 3
- Visningar: 3122
20 L gryta
Hej.
Är ny på detta och undrar hur mycket öl går det brygga i en 20L gryta?
Tänkte använda biab eller är det bättre att mäska direkt i grytan som har kran och Bazooka filter?
Finns det något bryggar program på svenska?
Säker självklara svar för en del men inte för mig
Mvh Mikael
Är ny på detta och undrar hur mycket öl går det brygga i en 20L gryta?
Tänkte använda biab eller är det bättre att mäska direkt i grytan som har kran och Bazooka filter?
Finns det något bryggar program på svenska?
Säker självklara svar för en del men inte för mig
Mvh Mikael