Sökningen fann 9 träffar
- söndag 2018-09-30 07:20
- Kategori: Mjöd, Cider, Sahti och mer
- Tråd: Smaksätta cider
- Svar: 4
- Visningar: 7461
Re: Smaksätta cider
Kanel och ingefära blir gott i cidern.
- söndag 2018-09-02 20:58
- Kategori: Braumeister
- Tråd: Liten fråga om BM till er ägare!
- Svar: 18
- Visningar: 24752
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Ja, den går oavbrutet förutom när den stannar för att lösa upp maltbädden. Så den stannar en minut då o då.
- lördag 2018-08-25 21:38
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Dubbla kylspiraler, serie eller parallellt?
- Svar: 20
- Visningar: 12697
Re: Dubbla kylspiraler, serie eller parallellt?
Man bör alltid motströmskoppla en värmeväxlare för bästa effekt. Om du sen har en eller två eller fler kalla rör spelar ingen roll.
- måndag 2017-06-26 18:56
- Kategori: Recepthjälp
- Tråd: Hårdrocks öl
- Svar: 12
- Visningar: 13369
Re: Hårdrocks öl
Vi har ju även det mer lokala Odd Island brewery och deras nya Rye Rye med medlemmar ur In Flames. God öl må jag säga.
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/o ... nd-3273203
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/o ... nd-3273203
- måndag 2017-02-20 18:50
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Beergun färgar ölet mörkt??
- Svar: 54
- Visningar: 45003
Re: Beergun färgar ölet mörkt??
Min senaste, flaskade sats, oxiderade.
Jag tror att detta berodde på för hög jästemp de sista dagarna. Kanske tempen blev lite högre än önskat vid flaskningen med beergunern?
Jag tror att detta berodde på för hög jästemp de sista dagarna. Kanske tempen blev lite högre än önskat vid flaskningen med beergunern?
- torsdag 2016-12-08 20:35
- Kategori: Föreningen och dess aktiviteter - träffar, tävlingar, tidning etc
- Tråd: Medlem?
- Svar: 1
- Visningar: 3282
Medlem?
Jag betalade in medlemsavgiften för en månad sen och har mejlat förbundet om att få en bekräftelse på medlemskapet men utan svar.
Så, frågan är hur man får reda på om man är medlem eller ej?
Så, frågan är hur man får reda på om man är medlem eller ej?
- onsdag 2015-11-11 14:27
- Kategori: Allmänt snack
- Tråd: Bryggarkurs med övernattning
- Svar: 2
- Visningar: 2738
Re: Bryggarkurs med övernattning
Tack.
Vi hör med Njutarna.
Vi hör med Njutarna.
- onsdag 2015-11-11 00:29
- Kategori: Allmänt snack
- Tråd: Bryggarkurs med övernattning
- Svar: 2
- Visningar: 2738
Bryggarkurs med övernattning
Vi har, på jobbet, börjat fundera på att ordna nån form av aktivitet för lite "teambuilding".
Vi brukar åka iväg nånstans med en övernattning och jag undrar om det finns nån bryggarkurs på västra sidan landet där en nattning ingår? Kanske nån ölprovning med mat på kvällen?
Tips mottages gärna..
Vi brukar åka iväg nånstans med en övernattning och jag undrar om det finns nån bryggarkurs på västra sidan landet där en nattning ingår? Kanske nån ölprovning med mat på kvällen?
Tips mottages gärna..
- fredag 2015-11-06 16:57
- Kategori: Forumet
- Tråd: Vilka vi är - gör gärna en liten presentation av dig själv
- Svar: 38
- Visningar: 100553
Re: Vilka vi är - gör gärna en liten presentation av dig sjä
Hejhej
Heter Janne, kallar mig för kiwawa lite här o där. Kiwawa är f.ö. en låt av Västerbrokören, mycket bra låt faktiskt.
Då flugfisket avtagit för säsongen så behövde jag nåt annat o pyssla med. Gillar Abbey`s och då dom är lite dyra började jag fundera på om det kan funka och göra den själv ...
Heter Janne, kallar mig för kiwawa lite här o där. Kiwawa är f.ö. en låt av Västerbrokören, mycket bra låt faktiskt.
Då flugfisket avtagit för säsongen så behövde jag nåt annat o pyssla med. Gillar Abbey`s och då dom är lite dyra började jag fundera på om det kan funka och göra den själv ...