Falkens: menar du andra längder än 5meter/25 meter Typ löpmeter?
Tror inte det finns (i alla fall har jag inte sett det)
5 meter finns dock (som du säkert redan sett) på fler ställen, billigaste jag hittade var på byggmax (i alla fall för 15mm som jag gjort min av)
Bygge av kylspiral för 570:-
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Bygge av kylspiral för 570:-
Hej! Jag har köpt prisolrör på löpmeter på Hornbach i Göteborg. Kom inte ihåg vad det kostade men det var i alla fall klart billigare än Biltema.
Jonas
Jonas
Tack, det låter lovande! Måste genast åka till dem i Sundbyberg och se om det är möjligt.Dokbar skrev:Hej! Jag har köpt prisolrör på löpmeter på Hornbach i Göteborg. Kom inte ihåg vad det kostade men det var i alla fall klart billigare än Biltema.
Jonas
// Jonas
Där ser man! man lär så långe man lever helt enkeltDokbar skrev:Hej! Jag har köpt prisolrör på löpmeter på Hornbach i Göteborg. Kom inte ihåg vad det kostade men det var i alla fall klart billigare än Biltema.
Jonas
Hur fick du den så rund och finQvarfort skrev:Då får väl jag vissa upp min konstruktion också. Den är gjord av 5m 12mm presol rör och med en gardena koppling till köksblandaren.
]
(man vill ju att den ska se bra ut och ha 100% funktionalitet )
// Jonas
De som är duktiga har jag sett använder ett corneliusfat. Vi andra tar en kastrull av lagom storlek. Ingen bild på vårt bygge, och det förtjänar den inte heller, men funktionen finns. Vi har dock 10mm rör, kanske lite lättare att böja?
Byggde mig också en!
Biltema:
10 meter bromsrör 8 mm ø
Vulktejp
Minislangklämmor 8-10 mm
Jula:
Avloppsrensningssats
http://www.jula.se/avlopps-rorrensnings ... ang-870931
Humlegården:
Silikonslang 8 x 12 mm

Spiralen var i princip färdigsnurrad i förpackningen, bara att dra ut den som ett dragspel. Kyler mina 15 liter löjligt snabbt, under tio minuter!
Biltema:
10 meter bromsrör 8 mm ø
Vulktejp
Minislangklämmor 8-10 mm
Jula:
Avloppsrensningssats
http://www.jula.se/avlopps-rorrensnings ... ang-870931
Humlegården:
Silikonslang 8 x 12 mm

Spiralen var i princip färdigsnurrad i förpackningen, bara att dra ut den som ett dragspel. Kyler mina 15 liter löjligt snabbt, under tio minuter!