Den 26 augusti bjuder Uppsala Hembryggareförening in till Sveriges första och största (?) hembryggarträff med tema syrlig öl. (klass 10 och 11C i SHBF:s typdefinitioner men även annan öl där andra mikroorganismer än Saccharomyces cerevisiae använts).
Vi håller till utomhus (eller om vädret så kräver under tälttak) i det natursköna Linnés Sävja utanför Uppsala. (10 minuter med buss 5 från Uppsala Resecentrum).
Antalet besökande är begränsat. Bryggare som medför öl har företräde. Rekommenderad minimimängd är fyra liter per brygd. Två bryggare per brygd går in gratis. Folketsval-tävling utan klasser: 1:a, 2:a och 3:e pris. Anmälan till folketsval senast lördag 19 augusti till gustav.dominicus@gmail.com. Ange brygdens namn, öltyp, namn på bryggare och epost för kontakt.
Endast föranmälda gäster. Kostnad för gäster 100:-. Träffen pågår kl. 13-17. Bryggare som behöver ställa upp sin utrustning är välkomna från kl. 12. Enklare förtäring kommer att finnas. Information och föranmälan till gustav.dominicus@gmail.com senast lördag 19 augusti.
Hembryggarträff med surölstema i Uppsala lördagen den 26 aug
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: Hembryggarträff med surölstema i Uppsala lördagen den 26
NEEEEEEEJ! Jag kan inte!!!
(
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Dags att anmäla sig! Sista dag för anmälan av öl och gäster är 19 augusti.
- Klas Welin
- Torrhumlare

Enligt uppgift är sista dag för anmälan 24/8, så det finns ännu en chans att besöka denna träff!
Gäller både bryggare och besökare.
Se trådskaparens inlägg för mer info.
Gäller både bryggare och besökare.
Se trådskaparens inlägg för mer info.