Hej,
Jag är nyfiken på om det är någon som sitter inne på information vad gäller måtten på packningarna till Cornelius-fat?
Yttermått + innermått + tjocklek
Ibland behöver man ju inte byta alla, tänker mest på lockpackningen men det är klart... 35:- för en packning-sats är ju inte hela världen men om man kan få tag i samma fast storpack till bra pris är jag glad.
Mått på o-ringar till Cornelius
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Mått på o-ringar till Cornelius
// Jonas
Re: Mått på o-ringar till Cornelius
O-ringar i 10-pack finns för stigrör och ventil i storpack på humle, finns även bild med mått. Vad gäller oring till locket vet jag inte, men det är väl inte svårare än att ta av och mäta?
Nä, det är inte svårare än att mäta av... det är lika lätt som att fråga någon på ett stort forum OM dom sitter med den infon redan.eric skrev:O-ringar i 10-pack finns för stigrör och ventil i storpack på humle, finns även bild med mått. Vad gäller oring till locket vet jag inte, men det är väl inte svårare än att ta av och mäta?
Jag vet att det finns storpack på Humle då jag brukar vara och handla där, även sitta på deras sida humle.se men det skulle kanske vara trevligt att hitta på tex. ebay.
Ibland blir jag lite frågande till funktionen av detta forum? jag lever med uppfattningen att ett forum lever med sina diskussioner, sina frågor osv. Om alla skulle sitta och göra allt själv hela tiden så kommer forumet sakta förlora sin charm. Jag menar inte med min fråga att någon ska göra det, det är mer om någon har gjort det.
Jag googlar vidare
// Jonas
Så du lägger hellre 5 minuter på att skriva inlägg om saken än att lägga en minut på att hämta en linjal och oring för att mäta? Alla är vi olika som tur är...
Min sida: http://alnemar.com
Min sida: http://alnemar.com
För att kasta liter mer skit och ha sista ordet...
Så var det just det här med att hjälpa till och supporta andra.
Men jag har tagit min linjal och mätt och jag har hittat det jag funnit så tack för hjälpen och de värdefulla tipsen Eric
Så var det just det här med att hjälpa till och supporta andra.
Men jag har tagit min linjal och mätt och jag har hittat det jag funnit så tack för hjälpen och de värdefulla tipsen Eric
// Jonas