Starta hembryggareklubb i Halland

Här kan saker som sker i Halland annonseras, diskuteras och lösas.

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

ranstrand
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 6
Blev medlem: söndag 2014-01-12 11:46

Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av ranstrand »

Hej! Jag är hembryggningsintresserad nybörjare och söker likasinnade i Halland för att brygga lite tillsammans lite då och då. Jag har bara gjort tre batchar ale ännu men vill gärna brygga oftare i framtiden. Jag bor på Onsala så du får gärna finnas i norra Halland.
stallakärr
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 15
Blev medlem: måndag 2014-01-13 19:37

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av stallakärr »

Hejsan
Jag är intresserad av lite samverkan, då o då. Håller till i Fjärås, neråt Tjolöholmhållet.
Riktig nybörjare, satte min första egna damejeanne här hemma i lördags. Tändgnista var bryggarkursen på Byaregården i höstas, den alen blev gott o väl drickbar.
Mr_Moore
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 10
Blev medlem: fredag 2014-01-17 07:46

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av Mr_Moore »

Hej. Jag är intresserad. Är en nybörjare som gjort några satser men sugen att gå vidare. Håller till vid norra gränsen av Halland. Skicka et PM.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
narc
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 5
Blev medlem: fredag 2014-01-17 12:31

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av narc »

Jodå är också intresserad n ybörjare. Bor mot Fjärås...
BryggareBengtsson
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 38
Blev medlem: måndag 2013-01-07 20:10
Ort: Vessigebro - Falkenberg
Kontakt:

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av BryggareBengtsson »

Hej alla bryggarvänner! Passar på att söka folk till mellersta halland också, finns i Vessigebro, 15 km öster om Falkenberg. Tråden är skapad, så jag passar på att hitta lite bryggarvänner på nära håll!
ranstrand
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 6
Blev medlem: söndag 2014-01-12 11:46

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av ranstrand »

Vad kul! Nu har vi ju ett litet gäng. Då behöver vi något ställe att vara, jag bor tyvärr rätt trångt. Någon som har ett förslag?
TwofoldBrewing
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 52
Blev medlem: tisdag 2013-08-27 13:09

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av TwofoldBrewing »

Varberg här! Dvs brygger i Varberg. Bor dock i Göteborg.

Skickat från min LT26i via Tapatalk
stallakärr
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 15
Blev medlem: måndag 2014-01-13 19:37

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av stallakärr »

Kanske vi kunde ses en första gång centralt i Kba? Det ska finnas en nyöppnad pub med flera roliga ölkranar, eller i allafall flaskor, nära Gamla torget, Kings Hill nånting. Då kan vi ta bussen… Torsdag kväll 6 feb kl 19.00 är mitt förslag
ranstrand
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 6
Blev medlem: söndag 2014-01-12 11:46

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av ranstrand »

Kings hill låter kul, torsdag passar mig utmärkt! Fick ett förslag på PM om att starta studiecirkel för att få tillgång till lokal. Kan ju diskuteras över en öl.
Mr_Moore
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 10
Blev medlem: fredag 2014-01-17 07:46

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av Mr_Moore »

Spännande, ska se om jag kan komma.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Getingen
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 108
Blev medlem: tisdag 2013-05-07 11:58

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av Getingen »

Tänkte bara hoppa in och säga hej i tråden. Började nyligen att brygga och gör detta tillsammans med min pappa i Helsingborg. Själv bor jag i Halmstad. Så jag har väl egentligen inget intresse av en gemensam lokal. Men vill andra utbyta flaskor om man har vägarna förbi så gör jag gärna det :)
narc
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 5
Blev medlem: fredag 2014-01-17 12:31

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av narc »

Låter kul. Jag kommer gärna på torsdag men kommer nog runt 19.30 eftersom jag jobbar sent....
narc
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 5
Blev medlem: fredag 2014-01-17 12:31

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av narc »

Bara kolla av eftersom jsg jobbar kväll om det blir något på torsdag...... :roll:
TwofoldBrewing
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 52
Blev medlem: tisdag 2013-08-27 13:09

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av TwofoldBrewing »

Vi kan inte. Inte jag iallafall. Tyvärr!

Skickat från min LT26i via Tapatalk
Mr_Moore
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 10
Blev medlem: fredag 2014-01-17 07:46

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Inlägg av Mr_Moore »

Kan tyvärr inte pga sjukdom.....

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Skriv svar