Starta hembryggareklubb i Halland
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Starta hembryggareklubb i Halland
Hej! Jag är hembryggningsintresserad nybörjare och söker likasinnade i Halland för att brygga lite tillsammans lite då och då. Jag har bara gjort tre batchar ale ännu men vill gärna brygga oftare i framtiden. Jag bor på Onsala så du får gärna finnas i norra Halland.
-
stallakärr
- Delmäskare

- Inlägg: 15
- Blev medlem: måndag 2014-01-13 19:37
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Hejsan
Jag är intresserad av lite samverkan, då o då. Håller till i Fjärås, neråt Tjolöholmhållet.
Riktig nybörjare, satte min första egna damejeanne här hemma i lördags. Tändgnista var bryggarkursen på Byaregården i höstas, den alen blev gott o väl drickbar.
Jag är intresserad av lite samverkan, då o då. Håller till i Fjärås, neråt Tjolöholmhållet.
Riktig nybörjare, satte min första egna damejeanne här hemma i lördags. Tändgnista var bryggarkursen på Byaregården i höstas, den alen blev gott o väl drickbar.
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Hej. Jag är intresserad. Är en nybörjare som gjort några satser men sugen att gå vidare. Håller till vid norra gränsen av Halland. Skicka et PM.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Jodå är också intresserad n ybörjare. Bor mot Fjärås...
-
BryggareBengtsson
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 38
- Blev medlem: måndag 2013-01-07 20:10
- Ort: Vessigebro - Falkenberg
- Kontakt:
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Hej alla bryggarvänner! Passar på att söka folk till mellersta halland också, finns i Vessigebro, 15 km öster om Falkenberg. Tråden är skapad, så jag passar på att hitta lite bryggarvänner på nära håll!
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Vad kul! Nu har vi ju ett litet gäng. Då behöver vi något ställe att vara, jag bor tyvärr rätt trångt. Någon som har ett förslag?
-
TwofoldBrewing
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 52
- Blev medlem: tisdag 2013-08-27 13:09
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Varberg här! Dvs brygger i Varberg. Bor dock i Göteborg.
Skickat från min LT26i via Tapatalk
Skickat från min LT26i via Tapatalk
-
stallakärr
- Delmäskare

- Inlägg: 15
- Blev medlem: måndag 2014-01-13 19:37
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Kanske vi kunde ses en första gång centralt i Kba? Det ska finnas en nyöppnad pub med flera roliga ölkranar, eller i allafall flaskor, nära Gamla torget, Kings Hill nånting. Då kan vi ta bussen… Torsdag kväll 6 feb kl 19.00 är mitt förslag
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Kings hill låter kul, torsdag passar mig utmärkt! Fick ett förslag på PM om att starta studiecirkel för att få tillgång till lokal. Kan ju diskuteras över en öl.
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Spännande, ska se om jag kan komma.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Tänkte bara hoppa in och säga hej i tråden. Började nyligen att brygga och gör detta tillsammans med min pappa i Helsingborg. Själv bor jag i Halmstad. Så jag har väl egentligen inget intresse av en gemensam lokal. Men vill andra utbyta flaskor om man har vägarna förbi så gör jag gärna det 
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Låter kul. Jag kommer gärna på torsdag men kommer nog runt 19.30 eftersom jag jobbar sent....
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Bara kolla av eftersom jsg jobbar kväll om det blir något på torsdag...... 
-
TwofoldBrewing
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 52
- Blev medlem: tisdag 2013-08-27 13:09
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Vi kan inte. Inte jag iallafall. Tyvärr!
Skickat från min LT26i via Tapatalk
Skickat från min LT26i via Tapatalk
Re: Starta hembryggareklubb i Halland
Kan tyvärr inte pga sjukdom.....
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk