Skicka in öl för att få hjälp?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Skicka in öl för att få hjälp?
Hej!
Är nybörjare med kanske 6-7 bryggningar i ryggen, kör med biab metoden.
Om man blir medlem i Shbf kan man verkligen skicka in en öl från varje bryggd man gör för att få feedback och hjälp?
Har bryggd några lager och några pale ale's och tycker mig känna igen en doft som jag inte vet om den skall vara där eller ej.
Ölen går att dricka men lite tråkigt att två olika pale Ale recept i princip luktar samma.
Har använt torrjäst från fermentis men den borde väl inte va så genomgående i smak att ölen skall lukta så lika.
Tvivlar på infektion då rengöringen har varit noga gjord.
Är nybörjare med kanske 6-7 bryggningar i ryggen, kör med biab metoden.
Om man blir medlem i Shbf kan man verkligen skicka in en öl från varje bryggd man gör för att få feedback och hjälp?
Har bryggd några lager och några pale ale's och tycker mig känna igen en doft som jag inte vet om den skall vara där eller ej.
Ölen går att dricka men lite tråkigt att två olika pale Ale recept i princip luktar samma.
Har använt torrjäst från fermentis men den borde väl inte va så genomgående i smak att ölen skall lukta så lika.
Tvivlar på infektion då rengöringen har varit noga gjord.
Re: Skicka in öl för att få hjälp?
Jodå, vi fixar det mesta för våra medlemmar
Ta kontakt med Dk så snart du är medlem så får du reda på hur du ska gå till väga.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
-
Pulsatorius
- Torrhumlare

- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Och instruktionen finns här: http://shbf.se/index.php/oelbedoemning/medlemsoel.html
My hope is hops
Kanon!
Läste lite på shbf's hemsida och blev medlem
Läste lite på shbf's hemsida och blev medlem
-
Pulsatorius
- Torrhumlare

Finns det någon DK i Malmö?
Så slipper man skicka
Så slipper man skicka
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
jimpa6 skrev:Finns det någon DK i Malmö?
Så slipper man skicka
Tror samtliga från DK finns i Stockholm, men jag är exempelvis ansvarig i Göteborg för medlemsbedömning, kan nog finnas någon i Malmö med.
Du bör dock alltid ta mailkontakt med DK och sedan höra vad de säger, finns det någon utpekad i Malmö kan de ta kontakt med denna person för att i sin tur ta kontakt med dig.
Om det inte är så att du redan känner någon domare i Malmö och frågar om hen kan hitta några kollegor och göra en bedömning av din öl.