Sökningen fann 3 träffar

av docbay
onsdag 2023-04-05 10:08
Kategori: Nybryggarhjälp
Tråd: Kolsyra
Svar: 3
Visningar: 5542

Re: Kolsyra

Tack andpee
Tror det är läge att testa då. Har tryckt vid 4 grader i drygt en vecka
Goa grejer. Scotch på 7,9% som har legat på whiskyfat från Box i en vecka.
av docbay
måndag 2023-04-03 18:12
Kategori: Nybryggarhjälp
Tråd: Kolsyra
Svar: 3
Visningar: 5542

Kolsyra

Hej
Hur vet jag att jämvikt har uppnåtts vid kolsyrning på fat?
Vill ha ca 0,9 bar i en strong scotch
av docbay
söndag 2023-02-12 01:11
Kategori: Kultivering
Tråd: Erfarenhet odla Northern Brewer/Nordbrau?
Svar: 8
Visningar: 14109

Re: Erfarenhet odla Northern Brewer/Nordbrau?

Hej
Har odlat och bryggt på svensk humle som blir kalasgott.
Hulla Norrgård och Korstad
Tror att Hulla kommer från Medelpad och Korstad från Sörmland så dom borde funka bättre i era trakter.
Har även en gammal sort från Börstig som ger bra. Northern brewer eller Nordbräu som den heter i Tyskland ...