Tack andpee
Tror det är läge att testa då. Har tryckt vid 4 grader i drygt en vecka
Goa grejer. Scotch på 7,9% som har legat på whiskyfat från Box i en vecka.
Sökningen fann 3 träffar
- onsdag 2023-04-05 10:08
- Kategori: Nybryggarhjälp
- Tråd: Kolsyra
- Svar: 3
- Visningar: 5542
- måndag 2023-04-03 18:12
- Kategori: Nybryggarhjälp
- Tråd: Kolsyra
- Svar: 3
- Visningar: 5542
Kolsyra
Hej
Hur vet jag att jämvikt har uppnåtts vid kolsyrning på fat?
Vill ha ca 0,9 bar i en strong scotch
Hur vet jag att jämvikt har uppnåtts vid kolsyrning på fat?
Vill ha ca 0,9 bar i en strong scotch
- söndag 2023-02-12 01:11
- Kategori: Kultivering
- Tråd: Erfarenhet odla Northern Brewer/Nordbrau?
- Svar: 8
- Visningar: 14109
Re: Erfarenhet odla Northern Brewer/Nordbrau?
Hej
Har odlat och bryggt på svensk humle som blir kalasgott.
Hulla Norrgård och Korstad
Tror att Hulla kommer från Medelpad och Korstad från Sörmland så dom borde funka bättre i era trakter.
Har även en gammal sort från Börstig som ger bra. Northern brewer eller Nordbräu som den heter i Tyskland ...
Har odlat och bryggt på svensk humle som blir kalasgott.
Hulla Norrgård och Korstad
Tror att Hulla kommer från Medelpad och Korstad från Sörmland så dom borde funka bättre i era trakter.
Har även en gammal sort från Börstig som ger bra. Northern brewer eller Nordbräu som den heter i Tyskland ...