Sökningen fann 6 träffar

av ranstrand
lördag 2014-02-15 19:29
Kategori: Halland
Tråd: Starta hembryggareklubb i Halland
Svar: 26
Visningar: 34397

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Vi bör väl beställa malt, jäst och humle rätt omgående? Jag har en säck med krossad Maris Otter på 5 kg men den är en 3-4 månader gammal, vet inte om det funkar då.. Annars kan jag åka in till Essensspecialisten på Mölndalsvägen på fredag och köpa.
av ranstrand
fredag 2014-02-14 10:51
Kategori: Halland
Tråd: Starta hembryggareklubb i Halland
Svar: 26
Visningar: 34397

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Lördag 22:a passar mig perfekt. Ser fram emot det. När det gäller recept tycker jag vi kör på något enkelt till att börja med. Jag tyckte receptet du pratade om verkade bra, Stallakärr, fast å andra sidan kan vi ju ta något med lite karamellmalt i också. Jag har liksom inte tillräckligt många ...
av ranstrand
torsdag 2014-02-06 15:56
Kategori: Halland
Tråd: Starta hembryggareklubb i Halland
Svar: 26
Visningar: 34397

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Jag kommer ikväll, stallakärr och narc, hoppas vi ses. Jag har grå byxor och en blå tröja på mig.
av ranstrand
lördag 2014-02-01 12:07
Kategori: Halland
Tråd: Starta hembryggareklubb i Halland
Svar: 26
Visningar: 34397

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Kings hill låter kul, torsdag passar mig utmärkt! Fick ett förslag på PM om att starta studiecirkel för att få tillgång till lokal. Kan ju diskuteras över en öl.
av ranstrand
torsdag 2014-01-30 10:24
Kategori: Halland
Tråd: Starta hembryggareklubb i Halland
Svar: 26
Visningar: 34397

Re: Starta hembryggareklubb i Halland

Vad kul! Nu har vi ju ett litet gäng. Då behöver vi något ställe att vara, jag bor tyvärr rätt trångt. Någon som har ett förslag?
av ranstrand
söndag 2014-01-12 11:56
Kategori: Halland
Tråd: Starta hembryggareklubb i Halland
Svar: 26
Visningar: 34397

Starta hembryggareklubb i Halland

Hej! Jag är hembryggningsintresserad nybörjare och söker likasinnade i Halland för att brygga lite tillsammans lite då och då. Jag har bara gjort tre batchar ale ännu men vill gärna brygga oftare i framtiden. Jag bor på Onsala så du får gärna finnas i norra Halland.