Sökningen fann 6 träffar

av mats.ekelund
onsdag 2007-12-05 18:20
Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
Tråd: Rims bryggverk
Svar: 70
Visningar: 53228

Rims bryggverk

Jag låter pumpen gå nästan hela tiden. Stänger bara av den ett par
gånger för att få vörten att rinna baklänges genom lakbädden.

Mats

Den 2007-12-05 skrev Salle <salle60@hotmail.com>:

Har för mig att den danska firman Lundteknik har ett plastkärl till lakkärl, någon som har testat med en vanlig ...
av mats.ekelund
onsdag 2007-12-05 16:16
Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
Tråd: Rims bryggverk
Svar: 70
Visningar: 53228

Rims bryggverk

Pumpen styrs manuellt av en strömbrytare på den modellen jag har.

Hälsningar,
Mats

Den 2007-12-05 skrev Salle <salle60@hotmail.com>:

Hej
håller på att försöka göra en Speidel Braumasterklon och undrar följande:
Är det värmen som styr pumpen eller ligger pumpen på hela tiden.
Någon som testat ...
av mats.ekelund
onsdag 2007-02-14 20:56
Kategori: Klonrecept
Tråd: [SÖKES] heogararden
Svar: 13
Visningar: 9759

Jag tänkte också prova att göra en Hoegaarden-klon. Såg någonstans att man kan använda 50% pilsnermalt, 40% omältat vete samt 10% havre.
Jag brukar köpa ingredienserna hos Humlegådern, är deras 'puffat vete' lämpligt att använda till detta?

Mats
av mats.ekelund
tisdag 2007-01-09 21:15
Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
Tråd: malt, oud bruin
Svar: 8
Visningar: 6979

Wyeast 3763 verkar inte finnas ens i beställningssortimentet. Finns det alternativ?

Mats
av mats.ekelund
onsdag 2007-01-03 01:00
Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
Tråd: malt, oud bruin
Svar: 8
Visningar: 6979

malt

Jag hade tänkt använda 3787 Trappist High Gravity jäst samt tillsätta
lactobacillus delbrueckii efter primärjäsningen. Vet inte hur 'rätt'
detta är...

Mats

Den 2007-01-02 skrev BjörnochUllaPetersson <assistredoPÅswipnetPUNKTse>:
*** Brev nr. 12701 till Bryggaren skickat av Björn och Ulla ...
av mats.ekelund
tisdag 2007-01-02 01:00
Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
Tråd: malt, oud bruin
Svar: 8
Visningar: 6979

malt

Jag tänkte brygga en belgisk 'oud bruin', i receptet ingår special b
malt och syramalt. Är det någon som vet var man kan få tag på detta?
Jag skulle behöva 1/4 kg av vardera.

Hälsningar,
Mats Ekelund