Jag låter pumpen gå nästan hela tiden. Stänger bara av den ett par
gånger för att få vörten att rinna baklänges genom lakbädden.
Mats
Den 2007-12-05 skrev Salle <salle60@hotmail.com>:
Har för mig att den danska firman Lundteknik har ett plastkärl till lakkärl, någon som har testat med en vanlig ...
Sökningen fann 6 träffar
- onsdag 2007-12-05 18:20
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Rims bryggverk
- Svar: 70
- Visningar: 53228
- onsdag 2007-12-05 16:16
- Kategori: Utrustning, byggtips och mekande
- Tråd: Rims bryggverk
- Svar: 70
- Visningar: 53228
Rims bryggverk
Pumpen styrs manuellt av en strömbrytare på den modellen jag har.
Hälsningar,
Mats
Den 2007-12-05 skrev Salle <salle60@hotmail.com>:
Hej
håller på att försöka göra en Speidel Braumasterklon och undrar följande:
Är det värmen som styr pumpen eller ligger pumpen på hela tiden.
Någon som testat ...
Hälsningar,
Mats
Den 2007-12-05 skrev Salle <salle60@hotmail.com>:
Hej
håller på att försöka göra en Speidel Braumasterklon och undrar följande:
Är det värmen som styr pumpen eller ligger pumpen på hela tiden.
Någon som testat ...
- onsdag 2007-02-14 20:56
- Kategori: Klonrecept
- Tråd: [SÖKES] heogararden
- Svar: 13
- Visningar: 9759
- tisdag 2007-01-09 21:15
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: malt, oud bruin
- Svar: 8
- Visningar: 6979
- onsdag 2007-01-03 01:00
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: malt, oud bruin
- Svar: 8
- Visningar: 6979
malt
Jag hade tänkt använda 3787 Trappist High Gravity jäst samt tillsätta
lactobacillus delbrueckii efter primärjäsningen. Vet inte hur 'rätt'
detta är...
Mats
Den 2007-01-02 skrev BjörnochUllaPetersson <assistredoPÅswipnetPUNKTse>:
*** Brev nr. 12701 till Bryggaren skickat av Björn och Ulla ...
lactobacillus delbrueckii efter primärjäsningen. Vet inte hur 'rätt'
detta är...
Mats
Den 2007-01-02 skrev BjörnochUllaPetersson <assistredoPÅswipnetPUNKTse>:
*** Brev nr. 12701 till Bryggaren skickat av Björn och Ulla ...
- tisdag 2007-01-02 01:00
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: malt, oud bruin
- Svar: 8
- Visningar: 6979
malt
Jag tänkte brygga en belgisk 'oud bruin', i receptet ingår special b
malt och syramalt. Är det någon som vet var man kan få tag på detta?
Jag skulle behöva 1/4 kg av vardera.
Hälsningar,
Mats Ekelund
malt och syramalt. Är det någon som vet var man kan få tag på detta?
Jag skulle behöva 1/4 kg av vardera.
Hälsningar,
Mats Ekelund